Merchandising

Merchandising je relativně mladá a moderní obchodně-marketingová  disciplína. Definovat ji lze jako soubor činností či určitou formu marketingové podpory směřující zejména k obchodním řetězcům. Jejím cílem je snaha zajistit, aby se správné výrobky ocitly na správném místě, ve správný čas a se správnou cenou.

Merchandising zahrnuje zejména:

  • Umístění zboží v regále dle plánogramů
  • Komplexní péče o místo prodeje
  • Realizaci principu FIFO (first in, first out)
  • Reporting

Pojetí merchandisingu se v posledních letech i díky moderním technologiím dynamicky rozvíjí a stává se důležitou součástí obchodní a marketingové politiky firem, které v něm spatřují nejen efektivní nástroj péče o své zboží, ale i funkční kontrolní systém dodržování obchodních podmínek mezi dodavateli a obchodními řetězci. Kvalitní merchandisingový servis dnes již dokáže plnohodnotně nahradit systém obchodních zástupců na řetězcích.

OBSAH PRÁCE MERCHANDISERA

  • Store check
  • Kontrola
    Stav zásob, Listing, Plánogram, Cenovky
  • Instalace, fotodokumentace druhotných umístění a POS materiálů
  • FIFO princip
  • Doplnění pozic + druhotných umístění
  • Návrh objednávky
  • Komunikace s managery domů a obchodními zástupci klienta
  • Reporting (screen – detail hlášení ze Symes)

FLEXIBILITA SERVISU

  • Procesy zastoupení v případě nemoci a dovolené
  • Roční fluktace merchandiserů cca 3%
  • Sankce za nezajištění náhrady merchandisera
  • Lhůty pro náhradu merchandisera
    Praha a větší města do 12 hodin
    menší města do 24 hodin

KONTROLNÍ MECHANISMY

  • Tým regionálních managerů
  • KPI's monitoring
  • Inspektoři GMG: kontrola práce týmu regionálních managerů
  • Management supervising
  • Klientské kontroly za účasti managerů GMG
  • Denní kontroly a analýzy reportingů, řešení klientských reklamací
  • Týdenní analýzy reportingů prostřednictvím QlikView

ŘEŠENÍ REKLAMACÍ

  • Vkládání reklamací v online režimu přes webové rozhraní:
    Řetězec, Dům, Datum, Text, Fotografie
  • Automatická avíza při vložení reklamace
  • Strukturovaný sankční systém
  • Garance řešení do 24 hodin